Waze Beta Meetup 2017. – Barcelona

Home / Alkalmazás / Waze Beta Meetup 2017. – Barcelona

2017. február 10. és 12. között rendezték meg Barcelonában a Waze alkalmazás béta tesztelőinek találkozóját, amin mi is részt vettünk. Ez nagy szó, hiszen a több ezer tesztelő közül kiválasztott kb. 40 emberből négyen Magyarországról érkeztünk.

Első este egy gálavacsorára került sor, aminek keretében lehetőségünk volt megismerni az egybegyűlteket, hisz kontinensszerte sok országból érkeztek béta tesztelők. A Waze-től is számos terület képviseltette magát, a béta tesztelő program vezetőjétől (Hila) kezdve, a fejlesztésért felelős részlegen át (David – termék menedzser, Michael – kliens fejlesztő, Uri – útvonaltervezés fejlesztése) a támogató részlegig (Hannah – támogatás, Taly – minőségbiztosítás).

© - Jarkaz

A második nap teljes egészében az előadásokról szólt. No de mik is hangzanak el egy ilyen eseményen? Olyan információk, amik a tesztelést segítik, a rendszer megértéséhez járulnak hozzá (hogy lássuk a nagy képet mi is történik és nekünk mi a szerepünk benne), illetve természetesen szó esik olyan funkciókról is – az új fejlesztésekről –, amiről a nagyközönségnek még nincs tudomása, de mindenki keményen dolgozik azon, hogy minél előbb és minél használhatóbb formában láthasson napvilágot.

Hirdetés

Az ilyen eseményeken természetesen elhangzanak nem publikus dolgok is – sőt, főképpen azok –, amiket sajnos nem tudunk megosztani veletek, de azért marad így is olvasnivaló, ne add fel!

© - vequalsdividedt

Hila a Waze működéséről beszélt és igyekezett bemutatni nekünk a szervezet működését, alapvetően a béta tesztelés szemszögéből. Ez magában foglalta, kit hogyan és milyen formában érhetünk el, ha fontos közlendőnk van, illetve a Waze munkatársai hogyan dolgoznak azon, hogy a lehető leghatékonyabbak legyenek. Bár egyszerűnek tűnik, mégis egy új verzió kiadásakor és fejlesztésekor számos problémával szembesülnek. Egy alkalmazás soha nincs “kész”, mindig marad benne megoldatlan hiba, vagy nem tökéletes funkció, de ha csak a fejlesztőkre hallgatnának, sosem frissülne az app. Egyszóval mindig kompromisszum egy új verzió kiadása, és nem könnyű eldönteni, mi “elég jó” ahhoz, hogy publikálják.

Ezután Hannah és Taly előadása jött a tesztelés és a minőségbiztosítás (hibakövetés) témakörében. Megismertük hogyan is használják a tesztelők által beküldött logokat, naplófájlokat és miért is fontosak ezek, hogyan igyekeznek mindenki számára könnyen hozzáférhetővé tenni az adott funkcióra vonatkozó súgókat. Valamint megtudtuk azt is, milyen az életútja egy-egy Waze tesztverziónak és pontosan mi a mi szerepünk ebben a gépezetben. Bejelentették az azóta már elérhető Beta Help Centert is, amivel a tesztelők életét próbálják megkönnyíteni.

A lányokat Michael követte, aki a kliensről beszélt, illetve az aktuális “hot topic-okról”, mint például a barátok gomb költözése. Szó volt még olyan fejlesztésekről, amelyek révén próbálják jobban megértetni a felhasználóval, hogy mi miért történik. Ilyen például, hogy miért azt a bizonyos útvonalat választotta a Waze, milyen események várhatóak az útvonalon, milyen körülményekre, eseményekre számíthatsz a célnál és hasonlók. Ő volt az, akit leginkább bombáztunk mi is a különféle problémákkal és felvetésekkel.

Ezután David következett, aki az infrastruktúra egészéről beszélt, melynek persze fontos része a kliens alkalmazás. Itt a központi kérdés az új funkciók bevezetésének és fejlesztésének tesztelése volt. A Waze-ben minden mindennel összefügg, ahhoz hogy pl. a sebességhatárokat megjelenítse a progi, amellett hogy az alkalmazásnak képesnek kell lennie rá, a térképnek is ismernie kell az adatokat, amely adatbázishoz a routing (útvonaltervező) szervernek is hozzáférésre van szüksége. Azaz ha bárhol hiba van, a funkció nem fog megfelelően működni.

A Waze munkatársak előadását Uri zárta, aki a routingról (útvonaltervezésről) beszélt. Arról, hogy alapvetően hogyan működik (ez talán nem titok, egy A* keresés, megspékelve sok minden jóval), és aktuálisan milyen funkcióin dolgoznak, hogy még szebb, jobb és gyorsabb legyen. Ha belegondolunk, elég hálátlan feladat az övék, ha mindent jól csinálnak, észre sem vesszük, azonban a legapróbb hibák is rögtön szemet szúrnak. Ugye? Ki ne látott volna már „De miért vitt le, hogy utána visszahozzon?” útvonaltervet. 🙂 Azért az esetek döntő többségében igaza van, viszont ha valami nagyon furcsa tervezést láttok, érdemes szólni nekünk, mert tudjuk továbbítani a központnak ezeket, de az sem kizárt hogy térképhibáról van szó. 😉

A Waze központ képviselőinek előadásai után sor került az elmaradhatatlan csoportfotó elkészítésére. A dress code szigorúan a Waze Bétás póló volt. 🙂

A beszámolók sorát a spanyol Gerrit Jahn, a béta közösség egyik vezetője zárta. Prezentációjában a saját tesztelési módszereit ismertette, illetve beszámolt arról, hogy mik azok az apró részletek, amire egy új verzió kipróbálásakor figyelni kell.

Az esemény szombat este egy állófogadással zárult, ahol finom falatok és italok mellett beszéltük meg egymással a meetup tapasztalatait, feltettük az előadóknak a maradék kérdéseinket, kéréseinket. Itt volt búcsú ideje is, mert következő nap már kora reggeltől elkezdtek hazaindulni a résztvevők, köztük mi is.

© - Hila Roth-Roded

Nagyon hasznos volt számunkra ez a találkozó. Jó lehetőség a kapcsolatépítésre mind a Waze munkatársaival, mind a béta közösség tagjaival. Érdekes információkat, tapasztalatokat szereztünk, amiket a tesztelés és az összes Waze-zel kapcsolatos egyéb feladataink során jól tudunk hasznosítani. Elmondásuk szerint mind személyesen nekik (Waze munkatársaknak), mind a cég számára nagyon sokat jelentenek az ilyen összejövetelek, hiszen élőszóban, közvetlenül kapják tőlünk az oly fontos visszajelzéseket, javaslatokat.

Hirdetés

(Szili17, Szata76)

Képek: Hila Roth-Roded, Hila Reich, Delfim Machado, Vequalsdividedt, Jarkaz, Robindlc

Share
Scroll Up